برای سقف سفال بهتر است یا یونولیت یا بلوک هبلکس

برای سقف سفال بهتر است یا یونولیت یا بلوک هبلکس

یونولیت نقش مهمی در صنعت ساختمان سازی دارد. صنعت ساختمان‌سازی با توجه به پیشرفت هایی که در زمینه فناوری های مختلف داشته به موفقیت های بزرگی دست پیدا کرده است. در این مقاله قرار است به بررسی اینکه برای سقف سفال بهتر است یا یونولیت بپردازیم.

یونولیت چیست و چه کاربردی دارد؟

بلوک یونولیتی به عنوان یکی از مصالح مدرن پر کاربرد در طول سال های اخیر در صنعت ساختمان سازی شناخته شده است. این محصول دارای نقاط قوت و ضعف منحصر به فرد خود می باشد. پلاستوفوم در ساختمان می تواند تا میزان قابل توجهی وزن بنا را کاهش دهد که این امر در افزایش ایمنی شهری نقشی ویژه دارد.

به گفته مهندسان ساختمان، استفاده از یونولیت می تواند سرعت اجرای شما را افزایش دهد. االبته در کل پیشنهاد می کنیم، اصلا به هیچ عنوان از مصالح ساختمانی غیر استاندارد استفاده نکنید، زیرا این امر می تواند در بلند مدت تهدیدی برای جان ساکنین آن ساختمان به شمار آید.

علت اینکه امروزه دیگر این بلوک ها مثل قبل در ساختمان سازی رایج نیستند این است که بلوک های جدید تری مانند heblex، هم وزن کمتر و هم مزایای بیشتری نسبت به آنها دارند. برای اینکه تفاوت بلوک سیمانی و هبلکس، همچنین معایب ساخت خانه با بلوک سیمانی را بدانید، تا انهای مقاله با ما همراه باشید.

دریافت مشاوره رایگان و اطلاع از قیمت و خرید بلوک هبلکس با ما تماس بگیرید.

09121916371

09339754326

برای سقف سفال بهتر است یا یونولیت

از نظر مقاومت در برابر آتش سوزی، یونولیت، هبلکس یا سفال؟ کدام بهترند؟

بعد از اینکه راجع به موضوع سقف سفال بهتر است یا یونولیت یا بلوک هبلکس صحبت کردیم، بهتر است این سه مصالح را از نظر مقاومت در برابر آتش سوزی بررسی کنیم. یونولیت ها در گذشته اشتعال پذیر بوده اند، اما در سال های اخیر انواع غیر قابل اشتعال آن ها نیز ساخته شده است که قیمت بالایی هم دارند.

سفال، یک نوع مصالح رایج در ساخت سقف های ساختمان ها بوده است، اما این مصالح در برابر دما های بالا و اشتعال مقاومت چندانی از خود نشان نمی دهد و تخریب می شود. بلوک های اتوکلاو شده بر اساس تست و بررسی هایی که روی آن ها انجام شده است، می توانند تا ۶ ساعت در آتش سوزی باقی بمانند، بدون اینکه تخریب شده یا آسیب ببینند.

با این توضیحات می توانیم پاسخ بهتری به این سوال که برای سقف سفال بهتر است یا یونولیت یا بلوک هبلکس، بدهیم. یونولیت، هبلکس یا سفال، هر سه مصالح رایجی در ساختمان سازی به شمار می آیند، اما با بررسی مزایا و معایب هر کدامشان به این نتیجه می رسیم که بلوک های اتوکلاوی برتری های زیادی نسبت به دو مورد دیگر دارند‌ و در برابر آتش مقاوم ترینند.

از نظر مقاومت در برابر آتش سوزی، یونولیت، هبلکس یا سفال؟ کدام بهترند؟

مزایای استفاده از یونولیت چیست؟

در پاسخ به سوال برای سقف سفال بهتر است یا یونولیت لازم است مزایای و معایب هر کدام را بدانید. مزایای استفاده از یونولیت عبارت است از:

1.      عایق سرما و گرما

بلوک های یونولیتی می توانند در برابر سرما، گرما و آب مثل یک عایق بسیار عالی عمل کنند که این مسئله دغدغه بسیاری از مهندسان را در ساخت ساختمان حل می کند. خیلی از کارشناسان، یونولیت سقفی را در درجه اول به عنوان یک عایق خوب می شناسند. این مسئله بر روی قیمت هبلکس و یونولیت تاثیر قابل توجهی دارد.

2.      سبک وزن بودن

بلوک‌های یونولیت با توجه به پیشرفته بودن ساختارشان دارای وزن سبکی هستند. این ویژگی در یونولیت سقفی باعث می شود که سرعت ساخت ساختمان و همچنین میزان ایمنی کارگران در حین کار افزایش قابل توجهی داشته باشد.

ملات بلوک سبک، چسب هبلکس است که با قیمت مناسب می توان آن را تهیه کرد و برای آشنایی بیشتر می توانید مقاله چسب هبلکس چیست را بخوانید. همچنین مراحلی از قبیل عایق کاری، سیمان کاری و کاشی کاری برای دیوار های هبلکس لازم نخواهد بود و اینگونه در هزینه پروژه تان صرفه جویی می شود.

بلوک های هبلکس ظاهر صاف و یکدستی دارند و به زیبایی هرچه تمام تر در کنار یکدیگر قرار می گیرند. همچنین این نکته را بدانید که قیمت بلوک سیمانی برای هر منطقه نوسان دارد و یکسان نیست. بسته به منطقه مورد نظر، قیمت بلوک می تواند بیشتر یا کمتر شود.

شاید خواندن مطالب زیر برایتان مفید باشد :

ابعاد ناوانی منقطع چقدر است؟⭐از کجا بخریم؟

مزایای استفاده از یونولیت

3.      ضریب انتقال صوتی پایین

 بلوک‌های یونولیتی در مقابل صدا به عنوان یک عایق بسیار عالی عمل می کنند که این ویژگی در مجتمع های پر رفت و آمدن منجر به ایجاد آرامش بسیاری برای ساکنین می شود. اما بهتر است بدانید یکی از معایب سفال سقفی عبور صدا، دما و … است که می تواند برای ساکنین مشکلات بسیاری را به وجود آورد.

البته راهکارهایی نظیر استفاده از ناودانی منقطع می تواند ایمنی ساختمان را افزایش دهد. برای آشنایی بیشتر با این محصول، می توانید مقاله ناودانی منقطع چیست را بخوانید. با استفاده از این تجهیزات شاید بتوان معایب ساخت خانه با بلوک سیمانی را حل کرد.

گاهی ممکن است حین ساخت و ساز با بلوک سیمانی، نیاز به استفاده از فولاد باشد که طبیعتا برخی مهندسان پروژه تهیه این مصالح برایشان سخت است.

4.     قیمت مناسب

 قیمت بلوک های یونولیتی در مقایسه با بلوک های سفالی بسیار مناسب تر است و این موضوع باعث شده است که بسیاری از خریداران تمایل بیشتری به خرید یونولیت سقفی داشته باشند. خیلی از مهندسان و انبوه سازان که به دنبال صرفه جویی در میزان هزینه های پروژه شان هستند همیشه بین بلوک سفالی و یونولیتی، فوم سقفی را انتخاب اول خود قرار می دهند.

علت این موضوع، رنگ سفید یا خاکستری چسب هبلکس نیز می باشد. اگر ملات به خوبی با همزن چسب هبلکس مخلوط شده باشد، ملاتی همرنگ (یا کمی تیره تر) از بلوک های aac شکل می گیرد که مصارف کاربردی گوناگونی دارد.

همزن چسب هبلکس از کجا بخریم

معایب یونولیت چه چیزهایی است؟

بلوک های یونولیتی نیز مثل بقیه مصالح ساختمانی دارای نقاط ضعفی هستند. اگر در حین استفاده از این محصول شما به نقاظ ضعف آن توجه نکنید می تواند خطر آفرین باشد. بخشی از این خطرات عبارتند از:

منتهی به هر حال ذکر کردیم که یکی از معایب ساخت خانه با بلوک سیمانی، قیمت بالای اجرا می باشد. البته اگر خرید تجهیزات جانبی مانند خرید ناودانی منقطع را در نظر نگیریم.

در چه جایی بهتر است از سفال به جای یونولیت استفاده شود؟

در ادامه بحث در خصوص برای سقف سفال بهتر است یا یونولیت، لازم است در مورد سفال نیز نکاتی را بیان کنیم. سقف های سفالی سقف هایی هستند که از قطعات سفال در ساخت آنها استفاده می شود. سفال ها به صورت مربع و یا مستطیل شکل بوده و برای ساخت سقف، گزینه خوب و مناسبی به نظر می رسند.  برخی از مزیت های سفال به شرحی است که در ادامه بیان کرده ایم:

  • این نوع مصالح ساختمانی، زیباست و جلوه ای زیبا در بنا ایجاد می کند.
  • ماندگاری بالایی را می توان از آن انتظار داشت.
  • مقاومت خوبی در برابر شرایط جوی متفاوت از خود نشان می دهد.
  • از جمله موادی است که سازگاری بالایی با طبیعت و محیط زیست دارد.
  • به شکل و طرح های متنوع و گوناگون در بازار یافت می شود.
  • در برابر آتش نیز مقاومت خوبی از خود نشان می دهد.

در پاسخ به سوال “برای سقف سفال بهتر است یا یونولیت” باید بگوییم، مهم ترین عامل کمک کننده برای انتخاب یکی از این دو مصالح، نیازهایی است که در این بین وجود دارد. اگر سازنده در کنار سایر عوامل به زیبایی بنا نیز فکر می کند بهتر است از سفال استفاده کند؛ گرچه این روش هزینه بالایی دارد. چنانچه زیبایی مد نظر نیست و پروژه می بایست با مناسب ترین هزینه به پایان برسد، بهتر است از یونولیت در سقف استفاده شود.

کلام آخر

در این مقاله به بررسی معایب ساخت خانه با بلوک سیمانی پرداختیم. در کل استفاده از بلوک هبلکس از جنبه های مختلف مقرون به صرفه تر است. اگر تمایل به خرید یا اطلاع از قیمت بلوک هبلکس دارید، می توانید با کارشناسان سورنا هبلکس تماس بگیرید.

:امتیاز

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است

تماس بگیرید!